Bananele – o sursa de energie

Englezii au un proverb Un mar pe zi tine doctorul departe de casa. Cu toate acestea nu marul reprezinta fructul minune pentru sanatate, ci banana. In comparatie cu marul, banana contine de 4 ori mai multe proteine, de 2 ori mai multi carbohidrati, de 3 ori mai mult fosfor, de 5 ori mai multa vitamina A si de 2 ori mai mult fier. Iata calitatile ei terapeutice:

Sursa de energie: bananele contin fructoza si glucoza, doua zaharuri naturale combinate cu fibre. Datorita lor, o banana asigura energie imediat si pe termen lung de energie. Cercetarile au demonstrat ca doar doua banane ne dau suficienta energie pentru a termina cu succes o munca asidua, fara intrerupere, timp de 90 de minute. Nu e de mirare ca bananele sunt preferate de atletii de performanta.

Nervozitate: bananele au un continut mare de vitamina B, care are rolul de a calma sistemul nervos.

Simptome premenstruale: vitamina B6 din banane aduce nivelul de glucoza din sange la un nivel normal, lucru care cu sigurata va ajuta la trecerea mai usor peste acea perioada de disconfort a lunii.

Anemie: bogate in fier, ajuta la stimularea producerii de hemoglobina din sange, vindecand anemia.

Depresie: bananele contin triptofan, un tip de proteina pe care corpul o transforma in serotonina, care se stie ca te face sa te relaxezi, iti imbunatateste starea de spirit si te face sa te simti mai fericit.

Presiunea sangelui: bananele sunt bogate in potasiu, dar cu un continut scazut de sare, combinatia perfecta pentru a reduce presiunea arteriala.

Mahmureala: una dintre cele mai rapide moduri de a scapa de mahmureala este un milkshake de banane, indulcit cu miere. Bananele calmeaza stomacul si, cu ajutorul mierii, readuce la normal nivelul de zahar din corp, in timp ce laptele hidrateaza corpul.

Intepaturi de tantar: ca sa scapi de insuportabilele mancarimi, maseaza locul respectiv cu partea interioara a cojii de banana. Va reduce imediat umflatura si mancarimea.

Stimulent pentru creier: nivelurile ridicate de potasiu te ajuta sa inveti mult mai usor, sa tii minte mai bine lucrurile citite si sa te concentrezi mai bine.

Constipatie: bananele sunt bogate în fibre; una pe zi te va ajuta să iti reglezi tranzitul intestinal.

Ulcer: este singurul fruct care poate fi consumat de cei care sufera de gastrita sau ulcer. Bananele sunt folosite in dietele pentru boli intestinale, datorita texturii lor moi si calmante. De asemenea, neutralizeaza aciditatea in exces si reduce iritarea stomacului.

Impotriva fumatului: bananele ii ajuta si pe cei ce vor să se lase de fumat. Vitaminele B6 si B12, impreuna cu potasiul si magneziul din banane, ajuta corpul sa scape de nicotina si sa nu mai simta nevoia de ea.

Stres: potasiul ajuta la normalizarea batailor inimii, trimite oxigen la creier si regleaza balanta de apa din corp. Cand suntem stresati, nivelul metabolic creste, reducand nivelul de potasiu din corp. O banana va rezolva problema.

Infarct: conform The New England Journal of Medicine, daca introduci banane ca parte din hrana zilnica, reduci cu 40% riscul de a face infarct.

Daca esti genul carese ghideaza dupa principiul nimic nu se arunca, totul se recicleaza, te sfatuiesc sa folosesti cojile de banana in lustruirea pantofilor. Freaca pantofii cu partea din interior a cojii si apoi sterge-i cu o carpa moale. Vei vedea cum vor straluci.

Reclame

Posted on 07/12/2012, in detoxifiere si deparazitare. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: