O alimentatie sanatoasa

Cea mai intalnita scuza la toate persoanele care constata ca nu se hranesc sanatos, este timpul. Nu aveti timp sa manancati de 5 ori pe zi, nu aveti timp sa gatiti, nu aveti timp sa faceti piata si lista motivelor poate continua la nesfarsit. Dar, de fapt, ce inseamna a manca sanatos? Sa mancati la ore fixe? Sa mancati variat? Sa nu faceti excese? Sa mancati de mai multe ori pe zi? Un mod de a te hrani sanatos, inseamna toate acestea la un loc. Organismul tau are necesitatile lui, prin urmare nu exista regimul perfect, pe care sa-l urmeze toata lumea.

Mancati la ore fixe!

Asta nu inseamna ca trebuie sa mancati la minut, cu ochii pe ceas. Stomacul dumneavoastra este educat sa va indice destul de precis momentul in care trebuie sa mancati. Vi se face foame?  Acest fapt inseamna ca sucurile gastrice au fost trimise in stomac, unde continua procesul digestiv. Daca nu va hraniti, atunci stomacul dumneavoastra va fi atacat de sucurile gastrice deja aflate in stomac. In timp, acest fapt va duce la gastrita, apoi la ulcer. Manancati la ore fixe, dar cat anume?

Nu faceti excese!

Daca va suprasolicitati stomacul, daca ii trimiteti cantitati considerabile de mancare acesta va reactiona in mod negativ. Simtul satietatii functioneaza doar atunci cand foamea este rezonabila. Daca aveti o foame de lup, mancati repede, nu mestecati cum trebuie si in aceste momente sigur veti depasi cantitatea optima de mancare de care aveti nevoie. Care este raspunsul stomacului dumneavoastra la acest exces? Indigestia!

Mancati incet!

Mancati lente! Nu va grabiti la masa! Digestia incepe in cavitatea bucala. Aici, sunt maruntite alimentele si tot aici se formeaza bolul alimentar. Mestecati incet fiecare bucata de mancare, altfel stomacul nu va fi mai tarziu suprasolicitat. Savurati mancarea, pentru a stimula secretia de sucuri gastrice. Acelasi fel de mancare repetat sigur nu va va mai trezi pofta. De aceea va sfatuim sa:

Mancati variat!

Mancati alimente diverse la o singura masa, gatite, dar si cruditati. Mancarea diversificata asigura nutrientii necesari corpului. Cruditatile aduc in organism vitaminele. In timpul gatirii, acestea sunt distruse sub actiunea focului. O mancare variata, nu numai ca va va creste brusc pofta de mancare, dar organismul va va transmite mesajul ca ceea ce vedeti acolo este sanatos pentru dumneavoastra.
Mancati de mai multe ori pe zi!

In mod natural, vi se face foame de mai multe ori pe zi. In acest caz, de ce sa nu mancati de mai multe ori pe zi? Daca veti manca in mod obisnuit atunci cand iti este cu adevarat foame, nu veti mai manca in exces, in special seara. O masa bogata luata seara tarziu chiar nu va va ajuta cu nimic. La finalul unei zile, cand toate organele au nevoie de repaus, dumneavoastra nu faceti altceva decat sa le puneti iar la treaba. In acest caz, mintea este departe de a se intelege armonios cu restul corpului. Daca totusi mancati, veti avea parte de efectul bumerangului. Energia produsa nu  va va lasa sa va odihniti. Prin urmare, veti avea fie o insomnie teribila, fie un somn agitat.

Concluzie: Modul in care va hraniti depinde numai de dumneavoastra, poate fi proiectul dumneavoastra zilnic. Nu am timp nu reprezinta o scuza suficient de buna pentru a nu avea grija de organismul dumneavoastra.  Daca nu aveti timp sa manancati corect, veti fi fortati mai tarziu sa va faceti timp ca sa va tratati de nenumarate boli. Sau, dupa cum spune se spune in popor :Capul face, capul trage.

Reclame

Posted on 03/01/2013, in detoxifiere si deparazitare. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: