Magneziu

index

Esential pentru sute de reactii chimice care au loc in organism in fiecare secunda, magneziu ca mineral a primit surprinzator de putina atentie de-a lungul anilor. Descoperiri recente, totusi, sugereaza ca acesta are importante beneficii de promovare a sanatatii.

Printre cercetatori de marca din acest domeniu este Dr. Mildred Seelig, un medic pediatru, specialist medicina interna si maestru al sanatatii publice, care a studiat magneziul timp de 35 de ani. Ea a scris impreuna cu nutritionistul Dr. Andrea Rosanoff volumul The Magnezium Factor.

In cartea lor, au subliniat faptul ca de magneziu reprezinta unul dintre cele mai importante substante nutritive, dar ca majoritatea oamenilor din societatile occidentale sufera de deficit de magneziu. Autorii sustin ca acest deficit este o cauza majora a bolilor de inima si diabet, precum si a unui numar semnificativ de alte afectiuni comune care au ca efect un risc serios de moarte prematura.

„Solutia pentru boli de inima ne-a fost la indemana tot timpul si este una nutritionala,” se spune in cartea The Magnezium Factor. „Bolile de inima cele mai moderne sunt cauzate de deficitul de magneziu. Cantitate  mare si convingatoare de cercetari – in mare parte ignorate – ne-au convins pe noi si pe multi dintre colegii nostri de acest fapt. Dieta lumii industriale este carenta in magneziu, iar acest lucru cauzeaza o epidemie de boli de inima … Efectele unui aport scazut de magneziu pot fi agravata de nivelurile ridicate de grasimi, zahar, sodiu si fosfat in alimentatia noastra, precum si, in mod ironic, prin utilizarea de suplimente de calciu, care au devenit larg raspandite din cauza sensibilizarii la valoarea calciului pentru sanatatea oaselor. „

Valorile de magneziu scazute, spun expertii, cauzeaza aritmii cardiace si sunt implicate in atacuri de migrena. Multe dintre studii remarca ca medicamente utilizate in tratamentul astmului provoaca pierderi de magneziu. Cercetarile au aratat ca acesta mineral poate fi vital in cazul functiei cardiace, limitand leziunile musculare care apar in timpul unui atac de cord, amelioreaza bronhospasmul (o ingustare temporara a bronhiilor si deci o reducere a debitului de aer), protejeaza auzul de excesul de zgomot, imbunatateste functia glandei paratiroide, imbunatateste somnul, amelioreaza bio-disponibilitatea la Vitamina B6 si colesterol; intareste smaltul dintilor, ajuta la imbunatatirea functionarii nervilor si a muschilor, si la reglementarea ritmului cardiac

Ai nevoie de magneziu?

Simptomele includ:

Crampe musculare la nivelul picioarelor sau talpilor;

Spasmele musculare;

Dureri musculare;

Migrene;

Dureri dentare;

„Aburirea” creierului;

Anxietate sau iritabilitate;

Sindromul picioarelor nelinistite.

Legume verzi cum ar fi spanacul furnizeaza magneziu deoarece centrul moleculei de clorofila contine magneziu. Nuci, seminte, si unele cereale integrale sunt de asemenea surse bune de magneziu.

Desi magneziul este prezent in multe alimente, de obicei cantitatile sunt mici. Ca si in cele mai multe substante nutritive, necesarul zilnic de magneziu nu pot fi indeplinit de un singur aliment. Pentru a asigura un aport adecvat de magneziu, este nevoie  de o alimentatie varieata, care ar trebui sa includa cinci portii de fructe si legume pe zi si o multime de cereale integrale.

Continutul de magneziu din alimente rafinate este de obicei scazut. Paine din grau integral, de exemplu, are de doua ori mai mult magneziu ca painea alba, deoarece germenii bogati in magneziu si taratele sunt eliminate atunci cand faina alba este procesata. Tabelele cu sursele alimentare de magneziu sugereaza multe surse alimentare de magneziu.

Apa poate oferi magneziu, dar cantitatea variaza in functie de alimentarea cu apa. Apa „dura” contine mai mult magneziu decat apa „moale”. Studii dietetice nu estimeaza aportul de magneziu din apa, care poate duce la subestimarea aportul de magneziu per total si  la variabilitatea acestuia.

Reclame

Posted on 29/05/2013, in detoxifiere si deparazitare. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: