CELE MAI SANATOASE 100 DE ALIMENTE CARE ITI PROTEJEAZA ORGANELE

piramida alimentelor

Nutritionistii germani au stabilit care sunt cele mai sanatoase o suta de alimente ce iti protejeaza principalele organe. Lista acestora a fost publicata recent in ziarul Bild din Germania si a facut deja ocolul lumii. In cazul legumelor si fructelor, se recomanda ca acestea sa fie consumate, pe cat se poate proaspete, preferabil crude. Plantele medicinale trebuie administrate sub forma de infuzii sau tincturi. Va prezentam mai jos lista acestor super-alimente.

Piele/par

1. Pepenele – are foarte putine calorii si e un fruct excelent pentru mentinerea fermitatii pielii.
2. Iaurtul – are un continut ridicat de vitamina A; bacteriile sale imbunatatesc aspectul pielii.
3. Graul – are calciu, acizi grasi, dioxid de siliciu, adica sanatate pentru piele, par si unghii.
4. Orzul – contine substante bioactive, infrumuseteaza si revitalizeaza.
5. Cimbrul – curata organismul si reda stralucirea pielii.
6. Hreanul – regenereaza parul, pielea si unghiile, gratie substantelor active continute.
7. Mustarul – regleaza fluxul sanguin la nivelul pielii.

Rinichi

8. Sfecla rosie – stimuleaza arderile celulare.
9. Visinele – contin potasiu, substanta pe care rinichii o elimina din sange cand e in exces.
10. Castravetele – are multa apa si stimuleaza activitatea rinichilor.
11. Telina – protejeaza rinichii de virusuri.
12. Varza rosie – aminoacizii si proteinele sale actioneaza ca un filtru pentru rinichi.
13. Gulia – vitamina C protejeaza celulele renale, iar fierul si fosforul energizeaza.
14. Ridichea neagra – are proprietati de antibiotice naturale.
15. Varza murata – detoxifica intregul organism.
16. Hrisca – in medicina complementara, e folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet; e eficienta si daca suferiti de hipertensiune arteriala.
17. Patrunjelul – detine combinatia ideala de minerale pentru a curata rinichii si multa vitamina C.

Oase

18. Migdalele – contin magneziu, care ajuta oasele sa ramana sanatoase.
19. Spanacul – asigura necesarul de calciu pentru rezistenta oaselor si functionarea muschilor.
20. Meiul – foarte bun pentru copii, carora le intareste dintii si oasele si le stimuleaza cresterea.
21. Secara – benefica pentru dinti, oase si muschi. E o sursa ideala de vitamine si oligoelemente, cum ar fi vitaminele din complexul B, potasiu, magneziu, mangan, fier si zinc.
22. Semintele de susan – sunt o sursa excelenta de calciu.

Intestine/stomac

23. Tinctura de fenicul – protejeaza mucoasele intestinale.
24. Pastarnacul – stimuleaza digestia.
25. Mango – are vitamina A si antioxidanti ce apara mucoasa intestinala.
26. Arpacasul – aduce necesarul de fibre, magneziu si fosfor pentru o digestie sanatoasa.
27. Mararul – amelioreaza indigestia.
28. Soia – are proprietati anticancerigene.
29. Nucile – contin o forma purificata de Omega-3, care reduce riscul de cancer al intestinelor.

Ficat

30. Anghinarea – are proteine regenerative;  acidul folic si antioxidantii previn bolile hepatice.
31. Sucul de ridiche – stimuleaza secretia bilei.
32. Conopida – contribuie la protejarea si imbunatatirea activitatii ficatului.
33. Drojdia de bere – este o importanta sursa de vitamina B, detoxifica ficatul.
34. Nasturelul – contine uleiuri bune pentru metabolismul bilei si al ficatului.
35. Papadia – reduce colesterolul si ajuta la buna functionare a ficatului.
36. Laptele – apara ficatul de diferite intoxicari.
37. Menta – uleiurile sale esentiale stimuleaza secretia biliara si ajuta la calmarea crampelor.
38. Carnea de iepure – degreseaza ficatul.
39. Carnea de vita si de manzat – contine vitamina B, fier si proteine de calitate.

Creier

40. Lintea – contine proteine, glucide si lecitina, de care au nevoie celulele creierului.
41. Quinoa – bogata in fier, intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire.
42. Carnea de pasare de curte – are grasimi si uleiuri care ofera energie celulelor nervoase.
43. Fasolea – creste puterea de concentrare.
44. Oul – e o sursa de proteine; galbenusul contine colina, care ajuta la dezvoltarea memoriei.
45. Avocado – e un fruct care combate stresul, nervozitatea si insomnia.
46. Bananele – au substante benefice pentru creier: glucoza, vitamine si minerale.
47. Caisele – sunt un amestec ideal de minerale ce stimuleaza neuronii.
48. Stafidele – au mult zahar natural (75%), resursa energetica pentru creier.
49. Perele – ajuta circulatia sanguina, iar zaharul si substantele asemanatoare hormonilor intensifica puterea de lucru a creierului.
50. Mazarea – e bogata in proteine bune pentru memorie si concentrare.
51. Salata verde – substantele opiacee continute calmeaza sistemul nervos.

Ochi

52. Castanul salbatic – substantele sale active calmeaza iritatiile si senzatia de usturime.
53. Arnica – uleiurile sale esentiale calmeaza inflamatiile oculare.
54. Mesteacanul alb – vitamina C, potasiul si calciul continute intaresc imunitatea ochilor.
55. Limba de miel – are taninuri si saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.
56. Rostopasca – este eficienta impotriva virusilor, in special pentru ochii uscati.
57. Gutuia – are pectina si calciu si e buna pentru alergii si febra fanului.
58. Silurul – calmeaza ochii in cazul persoanele tensionate, care stau mult in fata calculatorului.
59. Grasimea de gaina – impreuna cu iarba de silur, face minuni aplicata ca unguent pe ochi.
60. Strugurii – aceste fructe ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne.
61. Patlagina – taninurile sale trateaza infectiile oculare.
62. Capsunile – ajuta ochiul in timpul vederii nocturne.
63. Tintaura – tinctura acestei plante vindeca afectiunile oculare.
64. Ananasul – contine numeroase enzime ce relaxeaza ochii celor care stau mult la calculator.
65. Rozmarinul – purifica ochii si protejeaza vasele de sange oculare.

Inima

66. Varza – are mult potasiu si fier, necesare inimii si circulatiei sanguine.
67. Broccoli – previne ateroscleroza si atacurile de cord, avand calciu, fier si caroten.
68. Ridichea – apara impotriva atacurilor de inima.
69. Portocalele – contin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sange.
70. Morcovul – acidul folic si bioflavonoidele acestei radacinoase protejeaza inima.
71. Pestele – acizii grasi Omega-3 apara sistemul vascular de inflamatii si de calcifieri.
72. Ceapa – scade presiunea sangelui, imbunatateste activitatea inimii si circulatia.
73. Usturoiul – alicina continuta previne accidentele vasculare cerebrale.
74. Leurda – substantele sale curata sangele de toxine.
75. Sparanghelul – asparagina continuta curata cordul si vasele mari de sange.
76. Cicoarea – scade tensiunea arteriala si colesterolul si curata sangele.
77. Uleiul de masline – energizeaza cordul si reduce colesterolul.
78. Somonul – e o sursa de acizi grasi Omega-3, care scad nivelul trigliceridelor din sange.
79. Dovleacul – are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima.
80. Cartofii – protejeaza contra accidentelor cerebrovasculare.
81. Boiaua de ardei sau paprica – protejeaza inima si vasele de sange.
82. Rosiile – sunt diuretice eficiente si normalizeaza tensiunea arteriala.
83. Maslinele – reduc colesterolul rau si tensiunea arteriala.
84. Merele – contin 300 de substante esentiale pentru protectia intregului sistem vascular.
85. Fasolea neagra – o cana din acest aliment furnizeaza intre 120 si 320 miligrame de magneziu, mineral, ce previne aparitia tulburarilor de ritm cardiac.
86. Coacazele – au cea mai mare concentratie de minerale si de vitamine C, B, D si E.
87. Zmeura – actioneaza ca o aspirina naturala, intarind sistemul imunitar.
88. Murele – sunt considerate fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului.
89. Socul – imbunatateste circulatia sangelui.
90. Piersicile – au multe vitamine si oligoelemente care protejeaza inima.
91. Ciresele – improspateaza resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor si siliciu.
92. Rubarba – fortifica inima si scade tensiunea arteriala.
93. Grepfrutul – are o enzima speciala, care previne obstructiile vasculare si tromboza.
94. Ciupercile Shiitake – reduc colesterolul.
95. Prunele – previn tromboza.
96. Curmalele – sunt bogate in fier, calciu si potasiu; reduc tensiunea arteriala si protejeaza impotriva aterosclerozei.
97. Afinele – pigmentul lor albastru ajuta la elasticitatea vaselor sanguine.
98. Ovazul – are acizi grasi, benefici in bolile cardiovasculare.
99. Porumbul – are vitamina D si vitamina K.
100. Ardeiul iute – previne cresterea zaharului din sange, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii.

Reclame

Posted on 13/12/2013, in detoxifiere si deparazitare. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: